Hľadáte šikovný spôsob, ako zarobiť peniaze online? Odpoveď, ktorú hľadáte, môže byť affiliate marketing. Aj keď ste len nováčik, môžete začať svoju kariéru v marketingovom priemysle a propagovať širokú škálu produktov. Všetko, čo potrebujete, je nápad, ochota vynaložiť určité úsilie a trochu kreativity, pokiaľ ide o oslovenie vašej cieľovej skupiny. Po chvíli to môže byť dokonca viac ako len vedľajší zárobok; môže sa stať vašou profesiou na plný úväzok, z ktorej by ste mohli pravidelne zarábať peniaze.
Ale predtým, než začnete, je potrebné, aby ste vedeli niekoľko vecí. Tieto veci môžu byť zásadné, aby ste neplýtvali časom a energiou na veci, ktoré presne nefungujú. V tomto sprievodcovi vám povieme všetko, čo by ste mali vedieť o nastavení vášho aaffiliate marketingového kanála, a poskytneme vám tipy, ako môžete začať zarábať peniaze z vášho affiliate marketingu takmer okamžite.
Je affiliate marketing skutočne ziskový?
Začnime odpoveďou na prvú otázku, ktorú už možno máte na mysli. Oplatí sa vôbec začať s affiliate marketingom v dnešnej dobe, keď sa do toho všetci zapájajú?
Určite! Či už uvažujete o tom, že sa stanete podnikateľom a chcete získať nejaké skúsenosti pred prechodom na väčšie výzvy, alebo hľadáte spôsoby, ako zarábať peniaze tým, čo máte radi, affiliate marketing je jednou z najlepších možností. Nemusíte mať veľa skúseností ani veľký rozpočet na to, aby ste začali. V skutočnosti, môžete začať takmer zadarmo. S toľkým množstvom oblastí a programov, do ktorých sa môžete zapojiť, určite existuje aspoň jeden, ktorý sa zhoduje s vašimi záľubami a záujmami. V podstate robíte to, čo vám vyhovuje a zarábate na tom peniaze. Nie je to zlá perspektíva, však?
Koľko peňazí si zarába priemerný affiliate marketer?
Teraz je tu druhá a najčastejšie kladená otázka; koľko môžete zarobiť ako affiliate partner? To je bohužiaľ dosť zložitá otázka na odpoveď. Pripájanie sa k affiliate marketingovým programom môže byť jedným z najziskovejších spôsobov, ako speňažiť návštevnosť svojich sociálnych médií, blogu alebo video kanála, všetko závisí od množstva práce, ktorú vynaložíte.
Affiliate marketing je 100% výkonnostne založený: čím viac zákazníkov presvedčíte, aby vykonali konkrétnu akciu (ako napríklad zakúpenie predplatného aplikácie alebo prihlásenie sa do newslettera), tým viac môžete zarábať vo forme provízie, ktorá môže byť buď pevnou sadzbou alebo percentom z predaja. Výška provízie sa bude líšiť od spoločnosti k spoločnosti a od oblasti k oblasti. Pre digitálny produkt je provízia medzi 40% – 70%, zatiaľ čo pre fyzický produkt, ako sú doplnky stravy, je provízia zvyčajne oveľa nižšia, pohybuje sa okolo 5-15%.
Aby sme to uviedli do praktického príkladu: Ak propagujete produkt v hodnote 100 USD a vlastník affiliate programu ponúka 50 % províziu, potom zarobíte 50 USD za každého nového návštevníka, ktorý uskutoční nákup od vlastníka programu.
A zatiaľ čo budete platený za každú konverziu, neukáže sa okamžite na vašom bankovom či PayPal účte. V závislosti na podmienkach a obchodných podmienkach spoločnosti môžete získať peniaze, ktoré ste zarobili buď raz týždenne, raz mesačne, alebo možno existuje možnosť, že peniaze budú zaslané na váš účet, keď dosiahnete stanovený limit (napríklad 100 dolárov).
Ako dlho trvá, kým dosiahnem prvý predaj?
Bohužiaľ, táto otázka je rovnako ťažká na zodpovedanie ako predchádzajúca otázka, koľko môžete zarobiť. Ak máte už zavedenú webovú stránku alebo blog, ktorý existuje už nejakú dobu a máte stabilné publikum, potom nebude trvať dlho, kým uvidíte svoje prvé príjmy.
Ak začínate od nuly najprv sa musíte zamerať na budovanie publika a zvyšovanie návštevnosti svojho blogu alebo video kanála a až potom môžete začať zarábať na propagácii produktov na svojich webových stránkach. Keďže táto fáza môže chvíľu trvať, musíte byť trpezliví a neustále rozširovať svoju základňu čitateľov alebo sledovateľov.
Výhody zarábania s affiliate marketingom
Možno práve toto čítate a pýtate sa sami seba: „Prečo je affiliate marketing v súčasnosti taký populárny? Jednoducho preto, že vám umožní propagovať produkty alebo služby, ktoré máte radi a chcete sa o ne podeliť s ostatnými, a zároveň zarobiť niečo navyše z vašich odporúčaní. A to je len jedna z rôznych výhod affiliate marketingu. Pozrime sa na niektoré ďalšie.
1. Môžete pracovať z domu – alebo z ľubovoľného iného miesta, ktoré si želáte
Nástup pandémie spôsobil, že veľa ľudí začalo hľadať spôsob, ako si zarobiť peniaze „na diaľku“, a affiliate marketing funguje ako kúzlo. Na začiatok s affiliate marketingom potrebujete iba počítač a internet. Pokiaľ máte obe tieto veci, teoreticky môžete pracovať odkiaľkoľvek chcete, či už je to váš dom alebo mestský park. Ak z rôznych dôvodov musíte zostať doma alebo chcete mať väčšiu slobodu v tom, ako trávite čas, affiliate marketing môže byť pre vás tou správnou voľbou.
V skutočnosti pracujete toľko, koľko chcete a kedy chcete, bez akýchkoľvek nadriadených nad vami. Spolupracujú s vami vlastníci affiliate programu, ale v podstate im záleží len na tom, či dodržiavate termíny a ciele affiliate programu.
2. Je to pohodlné
Prečo sa väčšina z nás rada venuje práci na diaľku? Pretože je nesmierne pohodlná. Ako sme už spomínali, môžete si vybrať, kde a kedy prácu vykonávate a plánovať celý týždeň tak, ako chcete. Pre nečakané alebo problémové situácie je práca na diaľku skvelá. Predstavte si, že sa vám pokazí auto a musíte sa dostať do kancelárie. V závislosti od vzdialenosti vášho domova môže táto situácia k vašej ceste pridať zbytočné minúty alebo dokonca hodiny. Okrem toho, nepredvídateľná povaha dopravy a neustále sa meniace kvality verejnej dopravy a práca na diaľku je skutočne jediný spôsob, ako to zvládnuť.
Vzhľadom na povahu práce na diaľku sa nemusíte obávať vyššie uvedeného scenára (neštartujúce auto) ani iných nezvyčajných udalostí; ak máte pripojenie na internet a zariadenie na prácu, ste pripravení. Chcete začať pracovať na svojom affiliate webe skôr, aby ste mohli ísť večer von s priateľmi? To nie je problém. Máte hektický deň s inými vecami, takže radšej pracujete večer alebo v noci? Aj to je v poriadku – môžete si naplánovať deň presne tak, ako vám alebo vašej rodine vyhovuje.
3. Nemusíte nikam chodiť ani utrácať peniaze, aby ste začali
Tak čo potrebujete, aby ste sa stali partnerom? Marketingový titul? Dokončený vysokoškolský kurz pre partnerov? Veľa technických vedomostí? Rozpočet na plnohodnotnú, profesionálnu webovú stránku a sadu marketingových nástrojov? V skutočnosti ani jedno z toho. Ak sa chcete dozvedieť viac o podrobnostiach a trikoch affiliate marketingu, na internete môžete nájsť veľa kurzov a skupín pre affiliate marketing, kde vám skúsenejší obchodníci radi zodpovedia vaše otázky. A veľmi často sú tieto kurzy a skupiny úplne zadarmo!
Taktiež nemusíte platiť webovému dizajnérovi, aby vytvoril váš nový blog – jednoducho môžete použiť jeden z mnohých bezplatných nástrojov na tvorbu webových stránok dostupných online. Rovnaké platí aj pre nástroje, ktoré budete používať pre vaše marketingové úsilie; môžete vytvoriť vlastný súbor nástrojov z mnohých bezplatných nástrojov, alebo takmer zanedbateľnou sumou, ktoré nájdete online.
Je to ešte jednoduchšie, ak už máte zabehnutý blog, kanál YouTube alebo účet sociálnych médií – môžete ich použiť na propagáciu produktov alebo služieb z relevantného affiliate programu bez akéhokoľvek ďalšieho tvorivého úsilia.
4. Nie sú potrebné žiadne skúsenosti
Samozrejme nehovoríme, že nemusíte robiť vlastný výskum o priemysle a oblasti, ktorú si vyberiete, alebo že nemusíte dbať na technické aspekty ako sledovanie a meranie metrík vašich partnerov. Ak chcete, aby bol váš vlastný kanál úspešný, musíte sa o affiliate marketingu naučiť veľa vecí, ale nie ste sami. Neobjavujete tu koleso; všetko je už dostupné online. Oveľa dôležitejšie ako marketingové alebo obchodné skúsenosti je, či máte dostatok motivácie a trpezlivosti pokračovať, aj keď okamžite nevidíte žiadne výsledky.
Samozrejme, absolvovanie správneho affiliate kurzu alebo učenie sa, ako používať profesionálne nástroje, vám môže pomôcť vysporiadať sa s rôznymi potenciálnymi problémami alebo výzvami, s ktorými sa môžete počas cesty stretnúť, ale tento druh nevyhnutných skúseností na začiatok nie je potrebný.
Na čo by ste mali dbať pri vytváraní stratégie pre affiliate marketing?
Aj keď je nastavenie affiliate marketingu relatívne jednoduché aj pre začiatočníkov a ako už bolo uvedené, dá sa robiť takmer úplne zadarmo, neznamená to, že ide o prechádzku ružovým sadom. Ak naozaj chcete byť úspešní v tomto hyperkonkurenčnom odvetví, musíte mať zavedených niekoľko stratégií, aby ste sa uistili, že oslovujete tých správnych ľudí, a že robíte všetko, čo môžete, aby ste ich presvedčili, aby to vyskúšali propagovaný produkt.
To znamená, že ak skočíte do prvej affiliate marketingovej siete, ktorú uvidíte, bez akejkoľvek prípravy alebo plánu, budete pravdepodobne veľmi sklamaní výsledkom. Tak sa teraz zamerajme na veci, ktoré by ste mali urobiť, aby ste zvýšili svoje šance na úspech s vaším affiliate marketingom a zasielaním správ.
Ako vybrať ziskovú oblasť pre affiliate marketing?
Zistite, v čom ste dobrí
Po prvé, aby ste si vybrali tú najlepšiu oblasť pre svoje nové affiliate podnikanie, musíte si byť vedomí toho, v čom ste dobrí a čo si myslíte, že ste schopní efektívne zdieľať s ostatnými ľuďmi. Týmto spôsobom budete môcť zúžiť obrovský zoznam odvetví a tém na tie, o ktorých veľa viete, a vybrať si affiliate kanál, kde sa budete cítiť najpohodlnejšie.
Najjednoduchším a najefektívnejším spôsobom by bolo položiť si otázku, v čom ste vynikajúci, čo chcete ukázať iným ľuďom a ako by ste mohli využiť svoj talent na zarábanie peňazí. Existuje nejaká konkrétna téma, o ktorej viete toľko, že o nej môžete ľahko písať alebo hovoriť? Ak áno, potom je to skvelý východiskový bod.
Ak však máte problém zaznamenať si svoje silné stránky (čo sa ľuďom často stáva, pretože hovoriť o sebe je ťažké!), potom požiadať priateľa alebo člena rodiny môže byť veľmi užitočné. Mohli by vám zdôrazniť o vás veci, ktoré si možno sami ani neuvedomujete.
Vyberte si odvetvie, produkt alebo služby, ktoré chcete propagovať
Keď budete mať jasnejšiu predstavu o tom, do akej oblasti by ste sa chceli pridať, je čas pozrieť sa trochu hlbšie na svoj výber a vyhľadať produkt alebo službu, ktorú chcete propagovať. Prvou vecou, ktorú treba skontrolovať, je veľkosť a lukrativita danej oblasti. Je preplnená blogermi a influencermi, alebo sa v tomto priestore takmer nič nedeje? Ak je to populárna oblasť, potom by bolo pre vás oveľa jednoduchšie nájsť produkt alebo službu na propagáciu. Mali by ste si však byť vedomí toho, že tieto oblasti majú aj veľa affiliate spoločností, ktoré bojujú o pozornosť spotrebiteľov, takže môže byť pre vás ťažké získať províziu.
V menších oblastiach bude však oveľa jednoduchšie vyniknúť, ale môžete mať problémy s nájdením vhodnej siete, do ktorej sa pripojíte, a následne s dosiahnutím dostatočného počtu ľudí, aby to stálo za to. Preto pred rozhodnutím, do ktorej oblasti sa pripojíte, urobte dôkladný výskum.
Je tiež neuveriteľne dôležité, aby ste otestovali všetky výhody a nevýhody všetkých produktov alebo služieb, ktoré chcete propagovať. Oboje vám pomôže s tvorba obsahu zameraná na produkt, pretože presne viete, ako funguje a aké môže mať nedostatky, no zároveň vás ochráni pred vážnymi problémami v prípade, že produkt alebo služba Ukázalo sa, že to nie je to, čo ste očakávali, alebo jednoducho falošné.
Pripojte sa k affiliate sieťam
Našli ste odvetvie, kde sa cítite, že patríte? Teraz sa zamerajme na nájdenie jedného alebo viacerých produktov alebo služieb, ktoré budete propagovať na svojom webe. Opäť platí, že kľúčovým faktorom je výskum. Mali by ste hľadať produkt, ktorý by mohol zaujímať vašu cieľovú skupinu a ktorý sa dá ľahko zladiť s vašimi pravidelnými príspevkami alebo videami.
Nepracujeme zadarmo, takže ideálnym by bolo, ak by program ponúkal slušnú províziu pre partnerov. Avšak nemali by ste vyberať program len preto, že ponúkajú vysoké sadzby. Bude oveľa jednoduchšie vytvárať obsah a realizovať predaje, ak sa produkt zhoduje s vašimi záujmami. Potom, s množstvom konverzií a kliknutí, môžete dosiahnuť dobrý zárobok, aj keď je provízia za predaj produktu na nižšej úrovni.
Porovnajte požiadavky, provízie a všeobecné pravidlá účasti v affiliate programoch, ktoré ste vybrali.
Každý affiliate program je úplne odlišný, preto by ste mali starostlivo zvážiť svoje možnosti a porovnať ich predtým, než si jeden vyberiete. Ako sme už spomínali, rôzne spoločnosti ponúkajú rôzne finančné balíky. Rôzne spoločnosti môžu tiež ukladať obmedzenia na to, ako môžete propagovať produkt, aké kreatívne materiály môžete použiť alebo ako by ste mali používať affiliate odkaz. Mali by ste si starostlivo všimnúť všetky tieto veci, aby ste sa v budúcnosti vyhli problémom.
Začnite vytvárať svoj obsah
Teraz, keď ste pripravení, jediné, čo musíte urobiť, je začať tvoriť obsah pre vašu webovú stránku. Určite ste už veľakrát počuli, že “obsahový marketing je kráľ” a v affiliate marketingu platí toto pravidlo viac než kdekoľvek inde. Potrebujete skvelý obsah, aby ste presvedčili ľudí, aby klikli na vaše affiliate odkazy, inak budú úplne ignorované. Avšak dnes si internetoví používatelia vyberajú; ak váš článok alebo video nezaujme ich pozornosť, bude len zatratený pod niekoľkými podobnými článkami.
Takže predtým, než si sadnete a napíšete nový článok alebo natočíte nové video, najprv sa zamyslite nad svojou cieľovou skupinou. Prečo by si niekto chcel prečítať o tomto produkte? Aké problémy by mohli mať? Ako by mohol tento produkt pomôcť riešiť tieto problémy? Čo by mohla vaša cieľová skupina získať z tohto článku alebo videa? Pravidlo číslo jedna pre dobrý obsah je, že vaša cieľová skupina a to, čo by mohli potrebovať, je na prvom mieste – nie predaj. Ak sa budete sústrediť na potreby svojich sledovateľov alebo čitateľov a pomôžete im urobiť dobré rozhodnutie pomocou vášho obsahu, potom už ste jedným krokom vpred oproti partnerom, ktorí iba výrazne predávajú svojej cieľovej skupine.
Ako zvýšiť návštevnosť vášho obsahu v rámci affiliate marketingu?
Strávili ste čas a úsilie pri výbere správnej záujmovej oblasti, vytváraní vášho affiliate kanála a tvorbe obsahu. Čo je ďalšie? Teraz sa musíte zamerať na to, ako zvýšiť návštevnosť vašich ponúk. Čo to znamená? Ako affiliate musíte zabezpečiť, aby ľudia našli vašu webovú stránku a klikli na odkazy. To môže byť však trochu zložité, pretože existuje niekoľko spôsobov, ako získať návštevnosť vašej webovej stránky; existuje mnoho zdrojov návštevnosti a neexistuje žiadna stopercentne účinná metóda na generovanie stabilného prúdu ľudí navštevujúcich vašu stránku. Preto sa teraz zamyslime nad tým, na ktoré zdroje návštevnosti by ste sa mali zamerať.
Na začiatok musíte znova myslieť na svoju cieľovú skupinu. Čím viac informácií máte o tom, kde sa vaša cieľová skupina zdržiava, tým jednoduchšie bude pre vás nadviazať s nimi kontakt a propagovať svoje affiliate produkty.
Pozrime sa na vaše dostupné možnosti:
- Blogy: Začatie blogu je jednou z najpopulárnejších možností nielen pre začínajúcich, ale aj skúsených affiliate marketerov. Sú veľmi jednoduché na založenie a vedenie a môžete získať veľké množstvo organických návštevníkov. A najlepšie zo všetkého, zvyčajne sú úplne zadarmo! Potrebujete iba tému, o ktorej môžete hovoriť hodiny a webovú stránku. Dnes si môžete webové stránky jednoducho vytvoriť pomocou bezplatných online nástrojov, čo vám ušetrí čas a peniaze pri dosiahnutí efektného a dôveryhodného výsledku. Pravidelné blogovanie však zaberie čas a možno to potrvá niekoľko mesiacov, kým si vybudujete stabilnú čitateľskú základňu.
- YouTube: YouTube sa pravidelne využíva affiliate marketermi. Najväčšou výhodou je, že existuje nekonečné množstvo spôsobov, ako výrobok propagovať; môžete vytvoriť video recenziu, návod, porovnať výrobok s inými podobnými alebo ukázať, ako ste ho použili pri vykonávaní úlohy. Keďže ľudia môžu vidieť výrobok a vaše výsledky v akcii, je ich ľahšie presvedčiť, aby ho vyskúšali. YouTube je však veľmi prísny, čo sa týka zverejňovania informácií o affiliate programoch. Musíte jasne označiť všetky zverejnené odkazy a vopred informovať svoju cieľovú skupinu, že budete platení, ak niekto zakúpi výrobok z vášho odkazu. Ak tieto smernice nedodržíte, riskujete, že vaše video bude odstránené za porušenie podmienok a ustanovení.
- Vyhľadávače: SEO je naozaj jedným z najlepších zdrojov bezplatnej návštevnosti pre affiliate marketing. Ak sa váš obsah dobre umiestni vo vyhľadávačoch, zvýši sa počet ľudí, ktorí ho nájdu a potenciálne kliknú na odkazy. Dosiahnutie želaných výsledkov v oblasti SEO však môže byť trochu zložité, preto sme sa o použití SEO vo váš prospech rozpísali neskôr.
- Sociálne médiá: Facebook, Twitter, Instagram a ďalšie sociálne médiá sa denne používajú mnohými marketermi ako bezplatný zdroj návštevnosti pre ich kampaňe affiliate marketingu. Musíte však byť opatrní, keď používate sociálne média na propagáciu affiliate produktov, pretože Facebook a iné platformy neváhajú zakázať účty, ktoré považujú za “spamerské”, pre príliš časté zdieľanie odkazov. Preto sa radšej vyvarujte zdieľania príspevkov z vášeho osobného účtu a vytvorte si samostatnú stránku alebo skupinu na Facebooku pre vašu záujmovú oblasť a zdieľajte svoj obsah tam. Ak chcete propagovať produkty alebo služby v skupinách sociálnych médií, vždy skontrolujte, či moderátori povoľujú takéto príspevky!
- Platené reklamy: Ak vám nevadí vynaložiť trochu financií na zvýšenie návštevnosti, môžete využiť buď reklamy Pay-per-click, alebo sociálne médiá. Platené reklamy vám môžu okamžite priniesť veľa návštevnosti. Avšak aby táto návštevnosť nevyšla nazmar, musíte presne určiť, komu chcete reklamy zobraziť. Inak by ste mohli minúť peniaze na reklamy a nemať z nich žiadne konverzie.
Nemusíte však používať všetky tieto zdroje návštevnosti naraz. Bolo by rozumné vybrať si 2 alebo 3, ktorými si myslíte, že sa najľahšie dostanete k vašej cieľovej skupine. Google Analytics vám môže pomôcť zistiť, odkiaľ pochádza väčšina vašej cieľovej skupiny a aká je hodnota návštevnosti z každého zdroja. Avšak pamätajte si, že by nemali sústrediť svoj cieľ iba na získanie veľa návštevnosti na vašu webovú stránku. Ak návštevnosť nevedie k konverziám, môže byť prakticky bezcenná.
Ako sa prihlásiť do affiliate programu?
Akonáhle nájdete affiliate program s produktmi, ktoré chcete propagovať a ktoré sú vhodné pre váš blog a/alebo účet na sociálnej sieti, je čas zaregistrovať sa! Typicky je na webovej stránke umiestnené tlačidlo CTA (Call-to-Action) alebo odkaz vedúci na stránku na registráciu partnera, kde môžete vyplniť formulár na prihlásenie a po jeho dokončení čakať na odpoveď od majiteľa alebo manažéra programu. Avšak, aby ste si ušetrili čas a neskôr sa nestretli s problémami, je vhodné sa najprv o programe dozvedieť niekoľko dôležitých informácií. Potom môžete rozhodnúť, či sa prihlásite len vtedy, ak ste si istí, že ide o dôveryhodný a spoľahlivý program. Tu je, čo by ste mali zistiť:
Aké sú typy affiliate programov?
Na základe toho, aké propagačné metódy používajú, existuje niekoľko typov affiliate programov. Je 100% výhodné zistiť viac o každom z nich, než sa prihlásite do programu, aby ste našli ten, ktorý najlepšie vyhovuje vášmu štýlu. Nielen to – ak chcete zabrániť príliš veľkému množstvu odmietnutí, pretože váš hlavný propagačný kanál nezodpovedá potrebám spoločnosti, zistenie, aký typ programu uľahčuje tento zápas, vám môže ušetriť dosť veľa času. Tu sú tieto typy:
- Sociálne programy – Majitelia týchto programov uprednostňujú spoluprácu s aktívnymi a populárnymi osobnosťami na sociálnych médiách.
- Vyhľadávanie – Majitelia týchto programov sa spoliehajú na návštevnosť z vyhľadávačov, a to či už ide o organickú návštevnosť alebo platenú reklamu.
- Obsahové – Najbežnejší typ programov, ktoré využívajú články, videá a ďalšie typy obsahu s vloženými affiliate odkazmi.
- Kupónové – Tieto programy propagujú svoje služby prostredníctvom ponúk spojených s kupónmi.
Aké sú charakteristiky dôveryhodných affiliate programov?
Ako vidíte, máte veľa možností, pokiaľ ide o výber affiliate program. Ale ako môžete zistiť, či program, na ktorý sa prihlasujete, stojí za váš čas a úsilie? Jednoducho tak, že si prečítate podmienky programu, zaznamenáte si najdôležitejšie body a potom porovnáte rôzne programy medzi sebou. Tomuto by ste mali venovať pozornosť:
- Provízna sadzba pre partnerov a všetky “malé písmená”, ak ich majú. Ak sú v obchodných podmienkach uvedené viaceré obmedzenia, výnimky a nejasné vety, môže byť program nedôveryhodný.
- Všetky požiadavky na získanie platby, vrátane toho, ako často dostanete peniaze a aké platobné metódy sú k dispozícii.
- Ako znie ochrana súkromia programu?
- Ako dlho bude vaša affiliate zmluva? A v akých prípadoch môže dôjsť k ukončeniu zmluvy.
- Trvanie vášho affiliate cookie – toto je veľmi dôležité, pretože sleduje, ako dlho trvalo používateľovi od kliknutia na váš odkaz nakúpiť a či vám má byť zaplatený predaj alebo nie.
- Poskytuje spoločnosť akékoľvek bonusy, stimuly alebo darčeky pre partnerov ako súčasť ich provízie?
- Poskytuje spoločnosť špeciálne ponuky pre partnerov, ktoré môžu použiť vo svojom obsahu? -Ak áno, ako často?
- Existuje osoba, na ktorú sa môžete obrátiť s akýmikoľvek pochybnosťami, otázkami alebo problémami, napríklad špecializovaný správca účtu? Ako rýchlo reagujú?
Stojí tiež za to skontrolovať, či existujú nejaké recenzie, odporúčania alebo komentáre o programe, do ktorého sa chystáte zapojiť. Tie vás môžu vopred upozorniť na akékoľvek problémy, s ktorými sa môžete v programe stretnúť. Buďte však opatrní: Ak neexistujú takmer žiadne recenzie, alebo väčšina z nich znie podozrivo podobne, potom by ste mali si dať pozor. Je to bohužiaľ bežná prax pre niektoré nečestné spoločnosti začať “affiliate program” a o pár mesiacov neskôr zmiznúť, často so zarobenými peniazmi partnera. Nie všetky nové programy sú podvody, ale vždy je lepšie byť ostražitý.
Príklady najpopulárnejších partnerských programov
Na jednej strane je skvelé, že máte na výber toľko affiliate programov . Bez ohľadu na odvetvie, špecializáciu alebo koníček, nebudete mať veľa problémov s nájdením programu s produktom, ktorý chcete vyskúšať a následne propagovať. Ale na druhej strane, ako sa máte rozhodnúť pre jeden alebo dva programy, keď ich sú stovky? Ak v affiliate priemysle začínate, potom je najlepšie začať tým, že sa pridáte k najznámejším affiliate programom a sieťam a tam sa naučíte základy.
Zadávaním slov “hodnotenie affiliate programov” alebo “najlepšie affiliate programy” do akéhokoľvek vyhľadávača môžete nájsť množstvo hodnotení najpopulárnejších alebo najlepšie platených affiliate programov. A medzi týmito hodnoteniami je veľmi pravdepodobné, že uvidíte nasledujúce značky:
- CJ Affiliate
- Ebay Partner Network
- ClickBank
- Amazon Associates
- WPengine
- Coursera
- NordVPN
- SEMrush
- Fivver
- Cloudways
- Sendinblue
- BigCommerce
- Shopify
- Aweber
- Clickfunnels
Samozrejme, existuje oveľa, oveľa viac affiliate sietí než len tie, ktoré sme uviedli. Tieto siete a programy sú len tie, ktoré už preukázali svoj úspech a môžete sa na ne spoľahnúť, že nezmiznú do hmly, pokiaľ ide o vyplácanie provízií svojim partnerom.
Ako propagovať svoje affiliate produkty
Ako affiliate marketer je vašou hlavnou úlohou priviesť ľudí na webovú stránku spoločnosti alebo do jej obchodu cez váš affiliate odkaz. Konkrétne, zarábate tým, že presvedčíte návštevníkov vášho webu, aby klikli na odkaz vo vašom obsahu a uskutočnili nákup pred vypršaním cookie (sledovacieho súboru, ktorý sa umiestni do prehliadača návštevníka po kliknutí spotrebiteľa na odkaz). To znamená, že váš affiliate odkaz je absolútne nevyhnutný na generovanie affiliate predajov – preto ho musíte použiť čo najefektívnejšie. Ale ako?
Tu je niekoľko kľúčových tipov:
- Najdôležitejšie je vždy jasne označiť svoje affiliate odkazy ako také. Úprimná a vo väčšine miest povinná prax je umiestniť na vrchol vášho webu affiliate vyhlásenie, ktoré informuje vašich návštevníkov, že na svojom webe používate promočné odkazy a za všetky nákupy vykonané prostredníctvom kliknutí získate províziu.
- Uistite sa, že odkazy sú relevantné pre témy v článku a že ste vysvetlili, aké výhody by mali vaši čitatelia získavať z použitia produktu alebo služby, než ich požiadate, aby klikli na odkaz.
- Snažte sa nepreháňať to s počtom odkazov v článku. Ak je príliš veľa odkazov v jednom článku alebo príspevku, alebo nie sú úplne relevantné, môže to zanechať dojem, že sa snažíte iba získať predaj. Navyše, Google sleduje, koľko odkazov je viditeľných na webovej stránke pomocou robotov. Ak algoritmus zistí, že príliš veľa z nich vyzerá ako spam, môže to spôsobiť pokles vášho umiestnenia vo vyhľadávačoch.
- Promujete viacero produktov v jednom príspevku? Pre vašich čitateľov by bolo užitočné, ak by ste všetky vaše affiliate odkazy umiestnili v jednom bloku na konci príspevku.
- Nakoniec by ste vždy mali používať skracovače URL. Affiliate odkazy sú pomerne dlhé a zložité a môžu odplašiť návštevníkov vašej webovej stránky. Skrátené URL odkazy vyzerajú čistejšie a vizuálne atraktívnejšie.
Príklady affiliate odkazov
#1 Odkazy za tlačidlami CTA
Občas, aby sa celý zážitok zlepšil a bol priateľskejší pre používateľov, affiliate marketeri maskujú svoje affiliate odkazy, napríklad tlačidlami. Takýto prístup používa napríklad stránka This Is Why I’m Broke, ktorá namiesto zdieľania dlhých odkazov na svoje affiliate ponuky (v tomto prípade na Amazone) alebo dokonca skracovania týchto odkazov, ich jednoducho skrýva pod oranžovými tlačidlami s nápisom “Check it out”.
#2 Odkazy skracované priamo
Mnohé programy (a predkladáme nižšie príklad z Amazonu) poskytujú svojim partnerom oficiálne skrátené prepojenia, ktoré by mali používať. Týmto spôsobom sú dlhé, zložité a nezrozumiteľné affiliate odkazy v Amazone oveľa kratšie, ale čitateľ stále vidí, že prichádzajú z Amazonu. Zvyčajne je v affiliate paneli možnosť rýchlo skracovať odkazy, ktoré chcete použiť, aby ste nemuseli používať žiadnu inú službu na skracovanie odkazov.
Príklad: https://amzn.to/30jvRlI
#3 Odkazy skracované pomocou skracovačov URL
Ak váš program, do ktorého ste sa zapojili, nemá vlastný skracovač odkazov, musíte sa spoľahnúť na iné skracovače ako napríklad Bit.ly, Google URL Shortener, TinyUrl, Snip.ly alebo iné. Vo väčšine prípadov stačí len vložiť svoj affiliate odkaz do príslušného miesta a poskytovateľ urobí zvyšok a skonvertuje ho na skrátený odkaz. Potom je odkaz pripravený na použitie. Napríklad, takto vyzerá odkaz skrátený s Bit.ly:
Príklad: bit.ly/839372094
#4 Odkazy skracované pomocou vlastného skracovača URL
Ak chcete používať affiliate odkazy nielen na získanie kliknutí a predaja, ale aj na budovanie povedomia o značke, potom vlastná URL adresa môže byť nástrojom, ktorý potrebujete na rozšírenie slova. Namiesto názvu služby, ktorú používate na skrátenie odkazu, môžete na začiatok odkazu dať názov svojej značky – tak by to vyzeralo niečo ako tento:
Príklad: yourbrand.co/short
#5 Dlhé odkazy
Všetci vieme, ako vyzerá štandardný odkaz. Je dosť dlhý, však? Ak ho chcete zverejniť v textových správach alebo napríklad v tweetoch, odkazy môžu zabrať väčšinu povoleného počtu znakov správy. Nehovoriac o tom, že presne neuvádza, kam odkaz vedie, okrem toho, že stránka patrí Amazonu, takže vaši čitatelia alebo sledovatelia sa môžu váhať kliknúť naň.
Príklad: https://www.amazon.com/dp/B08YH144XD/?tag=097-20&ascsubtag=v7_1_3_2q15_5ljk_0_x01_-srt5-
Čo je to optimalizácia konverzného pomeru a ako môže pomôcť affiliate marketérom?
Propagácia affiliate produktov znie teoreticky jednoducho – vytvorte užitočný obsah pre svoje publikum a pridajte affiliate odkazy. Vaši čitatelia kliknú na odkazy, kúpia si odporúčané produkty a získate províziu. Ale v praxi? Získať tieto kliknutia často nie je také ľahké. Alebo možno ľudia čítajú vaše články a klikajú na odkazy, ale nedochádza k žiadnym predajom. Tak či onak, nezarábate peniaze svojou tvrdou prácou. Čo teraz?
Našťastie existuje niekoľko trikov, ktoré môžete využiť na zvýšenie vašej konverzného pomeru. Tieto triky sa nazývajú “optimalizácia konverzného pomeru” alebo, v menej technických termínoch, zistenie a odstránenie problémov, ktoré vaši čitatelia alebo sledovatelia môžu mať, a ktoré im bránia v klikaní na odkazy alebo CTA tlačidlá. Ak chcete, aby vaše affiliate podnikanie prosperovalo, naučiť sa určovať akékoľvek prekážky na ceste vašich sledovateľov k úspešnej konverzii a ako optimalizovať svoju stratégiu, bude jednou z najdôležitejších zručností, ktorú musíte získať. Vyššie konverzné pomery znamenajú viac predajov pre vašich affiliate partnerov a tým pádom vyššie zisky pre vás. Čo teda môžete urobiť?
Vyskúšajte vyskakovacie okná pri ukončení
Vyskakovacie okná so zámerom ukončenia nie sú ako obyčajné nepríjemné vyskakovacie okná, ktoré vyskakujú z ničoho nič. Tento typ kontextového okna sa zobrazí iba vtedy, keď sa vaši návštevníci chystajú opustiť stránku, napríklad ak presunú myš do pravého rohu nad tlačidlom X. Ak tieto kontextové okná používate striedmo a s relevantnými informáciami pre každého návštevníka, môžu okamžite zlepšiť výkonnosť vašej webovej lokality. Ak sa zobrazujú príliš často alebo obsahujú všeobecné správy, návštevníci s nimi budú zaobchádzať ako s akýmkoľvek iným kontextovým oknom – zatvoria ich a odídu.
Skontrolujte výkonnosť svojho webu
Určite máme všetci spomienky na prvé webové stránky, však? Nezáležalo na tom, ako dlho sme sedeli a čakali na zobrazenie obsahu stránky, vždy sme trpezlivo čakali, kým sa načíta. No dnes už to tak nie je. Nápadné a dojemné webové stránky môžu byť pre návštevníkov otravné, skôr než ich ohromia, pretože môže trvať podstatne dlhšie, kým sa načítajú. Ak sa webová stránka načítava dlhšie ako niekoľko sekúnd, je veľmi pravdepodobné, že váš návštevník jednoducho klikne na tlačidlo “exit” a odíde.
Ak si myslíte, že toto by mohol byť váš problém, potom by sa oplatilo najskôr skontrolovať vašu webovú stránku pomocou jedného z mnohých dostupných nástrojov na rýchlosť webových stránok. Ideálne by ste chceli, aby sa vaša webová stránka načítala do troch sekúnd, alebo dvoch sekúnd, ak ide o obchodný web. Ak to trvá dlhšie, potom máte nejakú prácu.
Na začiatok si prezrite dizajn vašej webovej stránky. Potrebujete všetky obrázky, videá a pluginy, ktoré tam sú? Výrazné znižovanie ich počtu a optimalizácia zostávajúcich by mohli výrazne zvýšiť rýchlosť vašej webovej stránky. Nástroje na kontrolu rýchlosti (ak sa rozhodnete ich použiť) by vám tiež mali poskytnúť niektoré nápady, kde by mohol byť problém.
Robte test A/B
Jednou z najužitočnejších a efektívnych metód, pokiaľ ide o zvyšovanie konverzií na vašej webovej stránke, je vykonanie A/B testu. “Čo to vlastne je?” Pýtate sa. Ide o test, v ktorom sa užívateľom náhodne zobrazujú dve alebo viac variant danej stránky a na základe ich reakcie môžete zistiť, ktorá verzia vám poskytuje očakávané výsledky. Rozdiely medzi týmito dvomi verziami nemusia byť ničím veľkým; môže to byť len zmena textu vášho CTA tlačidla, farby alebo pozadia stránky. Mnohé nástroje na A/B testovanie majú vizuálny editor, ktorý uľahčuje vykonávanie zmien a zjednodušuje vykonávanie testov.
Pre emailový marketing použite magnetické lákadlá (lead magnets).
Určite ste už videli skákacie okná s bezplatnými e-knihami, zľavami pri prvom nákupe alebo prístupom na webinár výmenou za prihlásenie sa na emailový newsletter spoločnosti, však? Teraz, keď sú naše emailové schránky naplnené spamom, ľudia nie sú práve nadšení zdieľať svoju emailovú adresu s každým, kto o ňu požiada. Chcú niečo za to – a to je úloha magnetu pre získavanie kontaktov.
Súčasťou vášho lákadla môže byť čokoľvek, čo by mohlo zaujať vašu cieľovú skupinu; spomenuli sme niekoľko príkladov vyššie – e-kniha, PDF sprievodca, pozvánka na webinár, zľavový kupón, alebo kód na predĺženú skúšobnú verziu. Vaše možnosti sú takmer nekonečné – len sa uistiť, že je to niečo, čo súvisí s vaším podnikaním a čo by mohla vaša cieľová skupina považovať za hodnotné.
Pravidelne komunikujte so svojimi čitateľmi alebo sledovateľmi
Je prakticky nemožné priniesť na váš affiliate kanál významný počet návštevníkov a generovať viac predajov, ak sa nebudete usilovať o vytvorenie vzťahu so svojim publikom. Ako affiliate nie je vaším jediným “obchodným cieľom” len predávať. Mali by ste sa tiež zamerať na získanie dôvery vášho publika, aby verili vo vaše odporúčania a chceli váš obsah zdieľať s inými. Vytváranie obsahu, ktorý si myslíte, že bude pre nich cenný a užitočný, je jedna vec, ale tiež ss nimi potrebujete pravidelne komunikovať.
Zamyslite sa nad spôsobmi, ako zapojiť svojich sledovateľov cez váš obsah; opýtajte sa ich, na ktorú tému by ste mali zamerať nabudúce. Alebo možno na to, aký produkt alebo skupinu produktov by ste mali zrecenzovať nabudúce. Možno dokonca majú nápady a návrhy, ako by ste mohli zlepšiť svoju webovú stránku.
Ešte lepšie je, ak odmeňujete niekoľkých zo svojich nasledovníkov za ich pohľad alebo organizujete súťaže. Príkladom môže byť súťaž o najlepšiu fotografiu s firemnými vecami ako odmenou.
Analyzujte svojich konkurentov
Posledný tip, ktorý vám dáme, je mať na očiach svojich konkurentov, pretože sa môžete veľa naučiť o nich a možno aj o sebe, analýzou ich affiliate stratégie. Aký typ obsahu najčastejšie používajú? Ako pridávajú svoje affiliate odkazy? Koľko ľudí dáva “páči sa mi” a komentuje na ich webových stránkach?
Pravidelným sledovaním, ako sa darí iným affiliate marketerom v oblasti, na ktorú sa zameriavate, môžete získať nielen nové nápady pre svoju vlastnú webovú stránku, ale aj zistiť, kde by vaša stratégia mohla potrebovať trochu vylepšenia, alebo čo robíte lepšie ako oni a ako to môžete využiť vo svoj prospech.
Chyby, ktorým sa treba vyhnúť pri affiliate marketingu
Ak ste už trochu skúmali affiliate marketing (a naozaj, čítaním tohto článku už ste to urobili!), možno ste videli jednu desivú štatistiku – a to, koľko affiliate marketerov zlyhá a vzdá sa. Veľký počet z týchto ľudí sú tí, ktorí jednoducho podcenili množstvo práce, ktorú musia vykonať ako affiliate marketeri, alebo začali s tým v nádeji, že je to riešenie na “rýchle zbohatnutie”.
Existujú však aj ľudia, ktorí nevideli žiadne výsledky svojej tvrdej práce, pretože urobili jednu alebo viac chýb pri vytváraní obsahu alebo pri hľadaní programov, do ktorých by sa mohli zapojiť. Chcete vedieť, aké sú tieto chyby? Máme pre vás všetko – tu je niekoľko veľmi častých chýb, ktorých sa affiliate marketéri dopúšťajú a ktoré im stoja v ceste k predaju.
Nepoužívanie výziev k akcii (CTA)
Keď máte niekoľko odkazov skrytých v dlhom texte alebo príspevku, vaši čitatelia alebo sledovatelia si ich nemusia všimnúť. Alebo si možno povedia, že sa k nim vrátia neskôr a potom zabudnú.
Aj keď môže zmena farby odkazu oproti ostatnému textu trochu pomôcť, čo naozaj potrebujete, je jasná tlačidlo s výzvou na akciu (CTA). Bez neho sa váš čitateľ alebo návštevník môže stratiť a nevedieť, čo má robiť ďalej a akcia, ktorú podniknú, nemusí byť tá, ktorú ste chceli. Úlohou CTA tlačidla je povedať čitateľovi, čo má robiť, ak sú zaujatí ponukou uvedenou na vašej webovej stránke, a aké výhody môžu získať kliknutím na tlačidlo.
Obsah vášho blogu je príliš predajný
Samozrejme, vaším cieľom je generovať predaj a zarábať provízie. Ak však obsah, ktorý zdieľate, znie skôr ako presadzovanie predaja, než ako pomoc vašim čitateľom vyriešiť problém, potom čitatelia môžu opustiť váš web tak rýchlo, ako prišli. Len to, že svojim sledovateľom poviete, prečo je produkt úžasný a prečo by si ho mali hneď kúpiť, môže spôsobiť opačný efekt – vaši sledovatelia budú pochybovať o vašich zámeroch.
Namiesto toho by ste im mali ukázať, ako ste používali produkt, ako vám pomohol a najdôležitejšie, ako môže pomôcť aj im. Ak máte fotografie alebo video “pred” a “po”, ešte lepšie.
A namiesto toho, aby ste spomínali dlhý zoznam funkcií, ktorými sa produkt môže pochváliť, povedzte svojim sledovateľom, ako by mohli tieto funkcie použiť na vyriešenie problému alebo na dosiahnutie výsledku. Ak, povedzme, propagujete smoothie mixér, nemá zmysel popisovať každú jednotlivú funkciu, ktorú má. Skúste namiesto toho nahrať video, v ktorom opíšete, ako ste pomocou smoothie mixéra pripravovali nápoje na večerné stretnutie s priateľmi, a ich reakcie na výsledok. Oveľa lepšie nie? A je oveľa menej pravdepodobné, že odcudzíte svoje publikum.
Nedostatočná koncentrácia na stratégie na zvýšenie návštevnosti, ako je SEO a emailový marketing
S toľkými značkami, ktoré používajú affiliate marketing a s toľkými marketingovými expertmi, ktorí sa snažia z toho zarábať, môže byť generovanie dostatku návštevnosti na vašu webovú stránku výzvou – ale bez nej jednoducho nebudete úspešní. Takže ako by ste mohli prilákať viac ľudí do vášho sveta?
Získanie znalostí, ako využívať SEO vo váš prospech, je kľúčové. Na to, aby to fungovalo tak, ako chcete, si vyžaduje trochu know-how, no ak si urobíte malý prieskum o tom, čo potrebujete vedieť, bude pre ľudí oveľa jednoduchšie nájsť váš blog alebo videokanál. To povedie k tomu, že váš článok alebo príspevok na sociálnych sieťach uvidí viac ľudí a väčšia šanca, že niekto klikne na vaše odkazy a kúpi si odporúčaný produkt. Stojí to za námahu. Čo môžete urobiť, aby sa váš obsah páčil vyhľadávačom?
- Výskum dlhých kľúčových slov, na ktoré sa môžete ľahko umiestniť v hodnoteniach vyhľadávania
- Optimalizácia vášho obsahu pre ľahké čítanie
- Používanie (optimalizovaných) obrázkov vo vašom článku alebo príspevku
- Pravidelné zverejňovanie kvalitného obsahu
- Preskúmajte rýchlosť vášho webu a opravte prípadné problémy
- Uistite sa, že všetky vaše odkazy sú správne zverejnené, aktívne a relevantné
E-mailové newslettery sú tiež skvelým miestom, kde môžete zverejniť odkazy na svoj obsah alebo zdieľať propagačné ponuky. Ale nemali by ste spamovať ľudí svojimi bulletinmi – okrem toho, že vás budú vnímať ako dotieravého predajcu, môžete mať problémy s distribučnými systémami pre e-maily.
Myšlienka, ktorej sa treba vyhnúť, je kúpiť si vopred pripravený zoznam e-mailov. Toto je takmer zaručený spôsob, ako zabezpečiť, aby sa vaše e-maily dostali do spamovej schránky vašich príjemcov. Dokonca riskujete, že sa dostanete na čiernu listinu. Vytvorenie zoznamu e-mailov prostredníctvom obsahu a magnetických lákadiel bude nejaký čas trvať, ale aspoň budete mať istotu, že posielate e-maily ľuďom, ktorí ich chcú získať a je pravdepodobnejšie, že kliknú na odkazy vo vnútri.
Slepé prihlasovanie sa do každého affiliate programu, ktorý vám príde do cesty
Môže byť lákavé prihlásiť sa do toho affiliate programu s mimoriadnymi províznymi sadzbami, aj keď presne nezapadá do vášho obvyklého obsahu, alebo pracovať pre niekoľko affiliate programov v nádeji, že zarobíte oveľa viac, oveľa rýchlejšie. Tu vás sklameme – nefunguje to tak dobre, ako by ste dúfali.
Ak propagujete podobné produkty z rovnakého odvetvia, je to možné, aj keď možno zistíte, že nemáte dostatok času na vytvorenie vysoko kvalitného obsahu pre každý produkt a nemôžete uverejňovať stále to isté znova a znova. (Vaše publikum si môže prečítať iba iekoľko článkov v štýle „10 najlepších produktov pre…“, kým ich to prestane zaujímať.) Ale registrovať sa na programy z viacerých oblastí? To je recept na katastrofu. Nielenže môže byť pre vás ťažké vytvoriť obsah zameraný na úplne iné produkty, ale uverejňovanie takéhoto obsahu môže vo vašom publiku vyvolať podozrenie a možno ho dokonca prinútiť myslieť si, že to robíte len pre peniaze.
Prenechávame vám slovo
Keď sa robí správne, affiliate marketing môže byť veľmi účinnou metódou marketingu. Firmy môžu nájsť spotrebiteľov vo svojej cieľovej náuke a ľahšie ich premeniť na zákazníkov, zatiaľ čo blogeri a YouTuberi získajú možnosť pridať niečo navyše k svojmu pravidelnému príjmu. A to bez veľkých počiatočných investícií alebo rokov skúseností. Neexistuje žiadne riziko.
Pokiaľ máte vášeň, ktorú chcete zdieľať s ďalšími ľuďmi a pár hodín na rast vášho kanála, môžete ihneď začať s affiliate marketingom. Veľa šťastia!
Frequently Asked Questions
Vyžaduje affiliate marketing programovanie?
Na to, aby ste začali s affiliate marketingom, nepotrebujete veľa technických znalostí ani špecifických technických zručností a určite nepotrebujete vedieť kódovať. Avšak, niektoré znalosti sú užitočné. Na začiatok budete potrebovať vedieť, ako vytvoriť a aktualizovať vašu webovú stránku a kde nájdete výkonnostné metriky pre váš obsah. Zvyšok sa naučíte s časom.
Je affiliate marketing pyramidová schéma?
Nie, kategoricky nie je, ale existuje veľa pochybných spoločností, ktoré pod zásterkou “affiliate marketingu” prevádzkujú pyramidové schémy. Preto pred prihlásením sa do akejkoľvek programu si veľmi dôkladne prečítajte ich obchodné podmienky – a ak vás niečo podozrievavé, potom sa nehláste do programu, bez ohľadu na to, aká lákavá môže byť provízia. Bolo by tiež dobré hľadať recenzie a komentáre o programe – ak o programe nie je nič online alebo ak sú komentáre duplicitné, môže to naznačovať, že program nie je legitímny.
Je affiliate marketing jednoduchý?
Keď sa do toho pustíte, môže to byť jednoduché, ale nečakajte, že to bude prechádzka parkom! V porovnaní s tým, čo by vám mohli povedať mnohé webové stránky s pochybnou reputáciou, affiliate marketing si vyžaduje značné množstvo času a energie a zdá sa, že presviedčanie vašich návštevníkov, aby si kúpili produkt z vášho odporúčania, je každý rok zložitejšie. Ak teda hľadáte spôsob rýchleho zbohatnutia, affiliate marketing nie je tým správnym miestom. Ak si však chcete na svojom koníčku alebo vášni zarobiť nejaké peniaze navyše, potom je affiliate marketing skvelý spôsob, ako spojiť prácu a zábavu.
Je affiliate marketinu pasívny príjem?
Často sa to ako také spomína, ale nie presne. Affiliate marketing vyťaduje nepretržitú prácu, ako je uverejňovanie na vašom blogu alebo video kanáli; nemali by ste počítať s tým, že jeden článok alebo video vám budú neustále prinášať peniaze. Ak však svoju webovú stránku udržiavate s čerstvým, pravidelným obsahom, s pridanými affiliate odkazmi a neustále pracujete na tom, aby ste na ňu priviedli návštevnosť, možno budete môcť pravidelne zarábať peniaze na určitých článkoch po ich uverejnení. Potom sa to počíta ako pasívny príjem. S touto možnosťou však nepočítajte, je oveľa lepšie byť aktívny.
Kedy a ako dostávajú affiliate marketéri zaplatené?
Všetko, čo sa týka peňazí, závisí od podmienok programu. V niektorých programoch dostanete výplatu raz týždenne, v niektorých raz mesačne a v iných dostanete výplatu až po dosiahnutí určitej výšky provízie. Spôsoby platby sa môžu tiež veľmi líšiť. Vo väčšine programov sa používa PayPal, predplatené debetné karty, darčekové karty, šeky, ale môžete získať aj zľavnené bezplatné produkty alebo prémiové predplatné služieb.
Ako dlho trvá zarobiť peniaze s affiliate marketingom?
Závisí to od toho, či začínate od nuly alebo už máte spustený kanál pre affiliate marketing, ako dobre konvertuje váš propagovaný produkt, koľko to stojí a od mnohých ďalších potenciálnych faktorov. V priemere môže trvať až 6 mesiacov, kým začnete vidieť viditeľné výsledky pochádzajúce z vášho affiliate úsilia.
Ktoré affiliate programy vygenerujú najviac príjmov?
To tiež závisí od viacerých faktorov. Zatiaľ čo názvy affiliate programov, ktoré pravidelne vedú rebríčky, pokiaľ ide o príjmy, sa dajú ľahko nájsť (a tie sme už spomenuli v časti o najobľúbenejších affiliate programoch), spolupráca s týmito spoločnosťami nijako nezaručuje, že budete zarábať peniaze od prvého dňa. Affiliate marketing je založený na výkone, čo znamená, že takmer všetko závisí od toho, koľko času a úsilia vložíte do svojej webovej stránky a obsahu – a ako dobre fungujú vaše affiliate odkazy.
Je affiliate marketing príležitosťou stať sa milionárom?
To úplne závisí od vás a od toho, ako tvrdo budete na svojom kanáli pracovať – a úprimne, aj od štipky šťastia. Sú ľudia, ktorí affiliate marketingom zarábajú fantastické peniaze; Pat Flynn zarobil viac ako 3 milióny dolárov len na affiliate príjmoch, zatiaľ čo John Chow dokonca napísal knihu o svojej ceste k veľkolepému príjmu z affiliate marketingu; ale pravdupovediac, nestáva sa to často. Len 3 % všetkých affiliate marketérov zarábajú viac ako 150 000 $ ročne. Je určite možné zarobiť si za mesiac dosť na to, aby ste mali „druhý plat“, ale od prvého dňa zarábať príjem, ktorý zmení život? Je to smutné, ale to je skôr nepravdepodobné.
Explore our comprehensive Affiliate Marketing Glossary to master essential and advanced terms for success in this dynamic field. Enhance your strategies and communication with a deep understanding of key concepts like Conversion Rate and ROI. Visit now for a powerful tool to elevate your affiliate marketing campaigns!
Objavte prispôsobiteľný affiliate softvér Post Affiliate Pro so širokou škálou funkcií ako pokročilé reportovanie, integrácie a doživotná podpora. Vyskúšajte bezplatnú skúšobnú verziu, vyberte si plán bez zmlúv a poplatkov za nastavenie, a ušetrite až 20% s ročným účtovaním. Pre affiliate programy všetkých veľkostí - od jednoduchých po sofistikované siete.